berichtje uit Jarabacoa - Reisverslag uit Jarabacoa, Dominicaanse Republiek van wilma saraber - WaarBenJij.nu berichtje uit Jarabacoa - Reisverslag uit Jarabacoa, Dominicaanse Republiek van wilma saraber - WaarBenJij.nu

berichtje uit Jarabacoa

Door: wilma

Blijf op de hoogte en volg wilma

02 Juli 2008 | Dominicaanse Republiek, Jarabacoa

Hallo lieve familie en vrienden,

Hier weer even een momentje om wat aan jullie te vertellen. Ik heb mijn reisdagboek nog niet echt gebruikt heb zoveel te doen even geen tijd. Ik moet zeggen dat ik vol met van alles zit en word misschien beetje chaos alles door elkaar, maar ik ga gewoon maar beginnen.

We hebben afscheid genomen van santa rosa, nou ja voor een aantal maanden dan! De laatste dagen waren goed gevuld. We hadden het druk met het kinderwerk, bezoeken van het schooltje van elen, met het brommertje naar bani om dingen te regelen voor fluitlessen, boodschappen doen enz.

Het kinderwerk was de tweede keer ontzettend druk en chaos heb ik niet zo van kunnen genieten, gelukkig de kinderen zelf wel en daar gaat het om. De andere keren waren echt fantastisch heb vol op genoten zowel van voorbereidingen als het kinderwerk zelf. Heb nu even het gevoel gehad om een paar keer voor de groep te staan en de middag te openen met het zingen. Vond het spannend maar ik geniet er vol op van.

Ik kan het dus toch! Bijzonder om een oude vrouw te zien kleuren tussen de kinderen in heel aangrijpend. Ze genoot vol op.
Het tandenpoetsen ging ook goed was erg leuk om alle kindertjes weer aan het kanaaltje te zien staan met de tandenborstels.

Op een middag hadden we een hoop te regelen en heb een prive taxi genomen. Brommertje dus. Rafael de vader van een groot gezin bracht me naar bani. We reden van de supermercado, naar de copie winkel, en voor de fluitles toch nog even naar radio christiano. Geweldig!! We hadden geen tolk bij ons maar het ging perfect. We kletsen gewoon wat en jawel leuk contact met eigenaar. Hebben cd's gekocht dus kan nu spaanse muziek luisteren thuis. Christelijke muziek maar dan in het spaans super. En de kinder liedjes op casette deck kreeg ik er gewoon bij. In de studio geweest en we kunnen vanuit nederland een berichtje sturen in het engels. Hij vertaald het en zorgt ervoor dat het op de radio komt. Echt geweldig santa rosa kan berichtjes van ons dus horen als ze een radio hebben. Leuk hoor.

Inmiddels ook in santo domingo geweest en dat was echt geweldig. Eerst een museum bezocht en daarna even een moment alleen in de stad wachtend op een bankje op Vera die mij kwam halen. Ontzettend fijn gehad maar de tijd was erg kort dat we elkaar gesproken hebben.

De avonden waren snel voorbij het was al snel 23.00 uur en vaak nog later dat ik ging slapen. Het gezin waar ik sliep gaat pas s avonds laat eten en zijn op tot laat in de avond.

Sol de oma van de kinderen van Esdras heeft altijd heerlijke gerechten, en lekkere koeken. Ik heb recept gevraagd van een cake echt geweldig met gebaren beetje spaans zijn we heel ver gekomen. Heb uitgelegd dat ik het op het werk wil gaan gebruiken als activiteit. Ben benieuwd of het lukt. Neem wat ingredienten van hier mee.

Drie dagen in de week is er s ochtends kerk om 6.30 uur. Wel wat vroeg maar de laatste dag in santa rosa was ik al om 5.30 wakker en ben gaan wandelen. Als staf komen we elke ochtend even bij elkaar en beginnen we met gebed en daarna doorspreken van de dag. Heel fijn. Maar de laatste dag ben ik met Esdras naar de kerk gegaan. Er kwam nog iemand en met z'n drieen hebben we gebeden en gezongen. Ik vond het een heel bijzonder moment. Heb later ook de bijbel tekst nog na gevraagd.

Het was heerlijk om weet bij alle kinderen en gezinnen te zijn en iedereen te zien. Nou even tot zover. O ja mijn telefoon doet het niet meer. Wel handig om te weten.
Nou groetjes aan een ieder.

wilma

  • 03 Juli 2008 - 06:51

    Ds. Guus A.V. Fröber:

    Beste Wilma,
    een goede thuisreis want we zijn benieuwd naar de live-verhalen(verhalen uit leven gegrepen).

    Tot ziens en vaya con Dios,


  • 03 Juli 2008 - 07:30

    Tante Annie.:

    Lieve Wilma.
    Nou, het schrijven van je verslag gaat je perfect af hoor.Je hebt weer heel wat ondernomen, de dagen zullen ook om vliegen.Het is een mooi verhaal wat je geschreven hebt en ik krijg er toch een beetje een bepaalt beeld bij. Wij hebben in Afrika ook een dorpje bezocht en de kerk en zang van kinderen meegemaakt, weet een klein beetje hoe het voelt.Nog hele zinvolle dagen gewenst en bedankt weer voor je verhaal.Dikke zoen.
    tante Annie.

  • 03 Juli 2008 - 08:12

    Marja:

    nou... dat klinkt allemaal geweldig...nu
    weer nagenieten...ik zie naar je uit woensdag hoor...veel liefs.
    fijn dat je nog een paar dagen vrij hebt thuis ook...
    doei doei doei

  • 03 Juli 2008 - 13:29

    Hes,Moon, Jo, As & B:

    Hoii Wilma!! :)
    Gister had Bianca nog thuis op de computer op deze site van jou gekeken, maar toen stond er nog geen verslag op. Nu vandaag zijn we met de " email & zo "-groep van de donderdagmiddag op 't Labyrinth en kwam Astrid met het idee om weer, net als vorige week, op jouw site te gaan kijken. En ja hoor! Een bericht van Wilma! Dus wij hebben jouw bericht net met z'n allen doorgelezen. We vinden het weer prachtig om te zien dat het je daar zo bevalt en dat je het zo goed hebt. En wat doe je dat toch goed met die kinderen! Maar dat wisten wij stiekem al hoor! We zijn erg benieuwd naar het recept van die bijzondere Cake.. we denken dat als tie in de smaak valt, je er meerdere zult moeten maken..! :) Dus neem je wel genoeg ingredienten mee? :) hihi..
    Op je site staat dat je zaterdag thuis komt. We wensen je een voorspoedige terugreis naar huis en geniet thuis nog lang na van alle mooie momenten die je daar weer beleefd hebt. We zien je woensdag weer! We kunnen niet wachten!
    Veel liefs en kusjes,
    van Astrid, Jolanda, Simone, Hester en Bianca!
    Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiii!

  • 03 Juli 2008 - 16:10

    Ageeth:

    Hallo Wilma
    Wat een mooie verhalen weer en fijn dat het allemaal zo goed gaat.
    Goede thuisreis gewenst en we gaan natuurlijk weer helemaal voor de mondelinge verhalen van je.
    Lieve groeten

  • 03 Juli 2008 - 16:27

    Germaine:

    Gelukkig hoor ik weer wat van je, ik iedere dag op de pc. kijken!

    Wat heerlijk dat je het goed hebt Wilme, we zien elkaar weer gauw.
    Geniet nog even! liefs Germaine

  • 03 Juli 2008 - 17:40

    Matthia:

    Gaaf zeg Wil om dit allemaal te lezen en dat je het zo naar je zin hebt. Mooi werk doe je daar hoor en ook lekker blijven genieten he.

    Lieve groetjes,
    Matthia

  • 03 Juli 2008 - 18:21

    Jaap:

    Hoi Wilma, Wat vliegt de tijd. De thuisreis is al min of meer begonnen begrijp ik. Ben erg benieuwd je verhalen te horen. Groeten en nog fijne dagen.
    Jaap

  • 03 Juli 2008 - 21:10

    Joke:

    Ha die Wilma,
    Ik heb weer genoten van je verhalen. Wat beleef je toch veel mooie dingen. Jammer dat de tijd zo vliegt en je al weer bijna in het vliegtuig zit. Wel heel fijn om je woensdag weer te zien !!!! Want ik ben van de partij hoor.
    Een hele goeie terugreis en nog even bijkomen en nagenieten.
    Liefs Joke.

  • 03 Juli 2008 - 21:58

    Johan:

    Lieve Wilma,

    geniet nog even daar! Ben benieuwd naar je verhalen. Liefs en tot gauw, je broer


  • 04 Juli 2008 - 10:49

    H.J.Walvaart:

    Beste Wilma,
    Bedankt voor je verhaal. Ik begrijp, dat je het goed heb.Hartelijke groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, Jarabacoa

wilma

Actief sinds 04 Juni 2008
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 16935

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2014 - 11 December 2014

Australie reis

09 Mei 2013 - 23 Mei 2013

Na 3 jaar terug in Santa Rosa.

22 Januari 2010 - 09 Februari 2010

dominicaanse republiek jan. 2010

02 Juni 2009 - 03 Juli 2009

reis Juni 2009

19 Juni 2008 - 05 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: