Berichtje uit Santa Rosa - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van wilma saraber - WaarBenJij.nu Berichtje uit Santa Rosa - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van wilma saraber - WaarBenJij.nu

Berichtje uit Santa Rosa

Door: wilma

Blijf op de hoogte en volg wilma

24 Juni 2008 | Dominicaanse Republiek, Baní

Lieve familie en vrienden,

Hier weer even een kort berichtje van mij. Inmiddels is het dinsdag en dus alweer een heleboel gebeurt.
Het kinderwerk is erg leuk om te doen.

Vandaag hadden we meer dan honderd kinderen in een heel klein kerkje. Ik merk dat ik het erg leuk vind om de voorbereidingen hiervoor te doen en te regelen en het gaat goed. Zelfs de Spaanse liedjes gaan me nu beter af.

We begonnen met het kinderwerk en jawel daar sta je dan voor in de kerk om te beginnen met zingen. En jawel ik heb het voor elkaar gekregen de kinderen zongen voluit. Met het werkje was het chaos zoveel kinderen ontzettend druk. Ze hebben genoten.

De fluitles is gestart nu twee keer
geweest en we hebben een lied op notenschrift gezet en vandaag begonnen met de e en de d te leren en ze zijn heel leergierig en het is echt heel bijzonder ze weten alles nog van de vorige keren.

Even hen ik op de bouw geweest en heb ik gemetseld. We zijn bezig met de muren nog af te maken zodat aan het dak begonnen kan worden.

Ik loop door de wijk heen en echt iedereen spreekt me aan. Krijg regelmatig iets in mijn handen geduwd een snoepje, tekening. Heel bijzonder om hier weer te zijn. Ik kan nu een beetje spaanse woorden en dat is echt heel leuk. Krijg regelmatig spaanse les.heel leuk.

We hebben ook een keer figuurzagen gedaan en poppetjes gemaakt van restjes wol echt geweldig was dit. Iedereen zat te genieten.

Ik moet nu helaas weer stoppen de kerk is al begonnen. Morgen gaan we naar santo domingo waar ik veel zin in heb.

Lieve groet,

Wilma





  • 25 Juni 2008 - 05:46

    Ronald:

    Goed om te horen dat het zo leuk is daar. Ik hoop dat je het naar je zin blijft houden en dat de kinderen goed blokfluit leren spelen. Probeer er zelf van te genieten ! Groeten,Ronald.

  • 25 Juni 2008 - 07:26

    Germaine:

    Wat fijn dat je weer even tijd hebt gevonden om te schrijven dan weet ik wat je zo beleeft daar. Spaans leren in de praktijk gaat makkelijker dan in theorie lessen begrijp ik. Lieve groeten Germaine

  • 25 Juni 2008 - 10:10

    Juliet:

    Zie je wel dat je wel spaans kan! Ik heb het altijd geweten! Trouwens ik ben al weer pennen en potloden aan het sparen voor volgend jaar ;-).
    Kus Juul

  • 25 Juni 2008 - 11:06

    Guus Fröberg:

    honderd kinderen in de kerk.
    Dorpskerk+Kruispunt+Ontmoeting
    we zijn er jaloers op.
    Dat er zegen rust op jullie werk
    en kom gezond en vol verhalen weer terug.

    Groeten Guus

  • 25 Juni 2008 - 15:53

    Karin:

    dag lieve zus,
    zo te lezen ben je weer helemaal op je plek daar. leuk om lezen wat je allemaal gedaan hebt. geniet er van. Ben zaterdag naar katwijk geweest. Heb els kapaan gesproken en bij concertje martin brand geweest was echt heel bijzonder. zou ook wat voor jou zijn. nou je bent nu nog daarmee bezig . Heel veel liefs
    karin

  • 25 Juni 2008 - 16:33

    Elisabeth:

    Wilma, wat fijn dat je het daar zo naar je zin hebt!

  • 25 Juni 2008 - 18:05

    Marielle:

    Lieve Wilma,
    Ik geniet weer van al je verhalen en ik wil ze thuis nog uitgebreider horen. Veel plezier nog!

    Groetjes Marielle

  • 25 Juni 2008 - 19:20

    Joke:

    Lieve Wilma,
    Wat een prachtige verhalen allemaal. Ik kan me goed voorstellen dat de mensen heel blij met je zijn. Zou je stiekum wel eens aan het werk willen zien tussen al de kinderen, SPAANS !!! zingend en sprekend.
    Heel veel plezier.
    Liefs Joke.

  • 25 Juni 2008 - 20:37

    Jaap:

    Het blijft boeiend om jouw verhalen te lezen. En ik lees dan allerlei zaken waarbij ik denk:"zo,zo, nou,nou, Die Wilma, die doet me daar wat!" Fantastisch om je zo te kunnen volgen. Veel plezier.
    Jaap

  • 26 Juni 2008 - 13:27

    As, Simoon, Jo En Bi:

    Hallo lieve Wilma,

    Wat fijn om zulke mooie berichten van jou te lezen. Het doet ons goed om te horen dat het je daar weer zo goed bevalt.
    We vinden het nog steeds een beetje een gek idee dat we via de computer jouw avontuur daar in de dominicaanse republiek kunnen volgen. Maar... desondanks zijn wij de techniek van nu ook hartstikke dankbaar, want nu kunnen we van jouw reis meegenieten.
    Nu wij met z'n allen achter de computer zitten, merken we pas hoe fijn het is om verhalen zo van jou te lezen. Het doet ons goed om te zien dat je daar zo warm onthaalt bent. Maar wij kunnen ook niet wachten totdat je weer terug bent.
    Maar uiteraard ben jij nu nog bezig aan je fantastische reis, dus geniet er nog maar met volle teugen van.
    Als je terug bent, willen wij natuurlijk wel alle verhalen van je horen. En foto's zien..
    Veel lieve groetjes vanuit het Labyrinth,
    van Astrid, Jolanda, Simone en Bianca...
    Doeiiii!!!

  • 27 Juni 2008 - 13:57

    Piet Vink:

    Hallo Wilma, Dank voor je mail / belevenissen, leuk en interessant om het allemaal te lezen. Het lijkt me heel wat, zo vanuit Voorschoten je in het Spaans 'te behelpen'in de D. Republiek. Met vakantie in Spanje blijft het een beetje bij Buenes Dias en zo. Wanneer ik weer in de Schoolstraat fiets zal ik extra aan je denken. Op de site staat ook een kaartje, doen we nog wat aan aardrijkskunde (!) en een foto met de stad en het strand. Ziet er prima uit.
    Beste wensen, tot horens, Piet Vink

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, Baní

wilma

Actief sinds 04 Juni 2008
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 16940

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2014 - 11 December 2014

Australie reis

09 Mei 2013 - 23 Mei 2013

Na 3 jaar terug in Santa Rosa.

22 Januari 2010 - 09 Februari 2010

dominicaanse republiek jan. 2010

02 Juni 2009 - 03 Juli 2009

reis Juni 2009

19 Juni 2008 - 05 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: