hallo uit santa rosa - Reisverslag uit Voorschoten, Nederland van wilma saraber - WaarBenJij.nu hallo uit santa rosa - Reisverslag uit Voorschoten, Nederland van wilma saraber - WaarBenJij.nu

hallo uit santa rosa

Door: wilma

Blijf op de hoogte en volg wilma

22 Juni 2008 | Nederland, Voorschoten

Lieve familie en vrienden,

Zo hier eindelijk een berichtje van mij uit santa rosa. De vlieg reis is goed gegaan. We sliepen nog 1 nacht in een hotel en de volgende dag zijn we opgehaald jawel door Esdras (predikant en gelijk mijn gastgezin)
Ik kon niet wachten om de mensen en kinderen weer te ontmoeten. Vanuit santa domingo was het een 2 uur met de bus naar santa rosa. Heel bijzonder toen we de wijk inreden. We reden op asfalt nou dat is een heel groot verschil. De hoofdweg is dus nu goed echt geweldig om te zien zo anders. En de school die we gebouwd hebben is af heel mooi en de mensen hebben heel hard gewerkt. We zijn met totaal 16 mensen vanuit Nederland.

Ik mocht bij Esdras en Helen intrekken en heb mijn eigen kamertje heel bijzonder. Een van de kinderen heeft een foto van mij en hem aan de muur gehangen en de blokfluit nu even als decoratie en een teddybeer op het bed. Een echt gezellig kamertje dus. De twee meiden knepen me zowat fijn was ontroerend ieder weer te zien.


We hebben een rondwandelin gemaakt door Santa Rosa heel apart zo nu voor de derde keer. De bevolking is druk met alles weer op te bouwen en verder te gaan zo na de orkaan. Er is duidelijk hard gewerkt na november. Pas aan het eind van de wandeling kwamen we in het bekende straatje waarveel bekende gezinnen voor mij wonen.

Ik was benieuwd naar de badkamer die ze bij Rafael en Catherine hebben gemaakt. En jawel Keila mijn grote kleine vriendin mocht ik weer begroeten. En ik moest het huisje van binnen zien. Oke daar gingen we dan. Het ontroerde mij enorm hoe ze van het geen wat ze hebben iets heel moois en praktisch hebben gemaakt.

De twee bedden waren bedekt met mooie kleden en de kleding hing aan was lijnen. Ze hebben er leuke kamertjes van gemaakt. En wat zag ik daar mijn foto van oma en mij in voorschoten op mijn eigen bank. Deze hing nu bij een van de kinderen aan de muur ze zijn er zo trots op en ook het fluit sertificaat, en een tekst over mij. Ik wist niet hoe ik het had zo n warm onthaal het koste mij wat tranen.

En dan ook nog de badkamer zo geweldig ze hebben nu een toilet en een aansluiting voor douche echt zo fijn!
Echt ik ben een ieder zo dankbaar die hieraan heeft bij gedragen en zou willen dat een ieder even hier een kijkje kon nemen. En de familie geniet en is heel blij ontroerd ook.

Ik heb het kinderwerk op mij genomen en eerlijk gezegd vind ik dat best lastig maar ik kan het ik ben er weer en jawel ik kan het dingen regelen!!!

Maandag begin ik met de fluitlessen. De kinderen vroegen er naar en konden nog foutloos het liedje spelen echt super.

Zaterdag is een deel van de groep begonnen met werken aan de kerk van Eddy (predikant) Ik had veel te regelen in Bani dus ben op brommertje weg gegaan. Maar eerst in de ochtend een bezoek aan mandy in de gevangenis.

Bezoek Mandy

Het was best raar we gingen met z n vijfen op pad met brommertjes en daarna met de bus. Karin ging niet mee maar we redden ons goed zonder spaans. Gelukkig ging er een jongen uit santa rosa mee. We mochten eerst niet naar binnen omdat namen niet waren door gegeven. Communicatie fout maar het is gelukt. Fijn om haar te kunnen bezoeken. Ze vond het fijn ons te zien en ons even te spreken. Ik vond het een groot verschil met de vorige keer. Ze kan nu tenminste af tellen nog 7 maanden. We hebben wat cadeautjes voor haar achtergelaten en daar is ze blij mee. Ze kijkt uit naar haar vrijheid en weet goed wat ze wil heeft wensen en klinkt heel positief ookal is het nog wel pittig voor haar. Was weer heel indrukwekkend.


Zaterdag na avond eten bij Eddy zijn we met de groep naar de kerk geweest en daarna gingen ze naar bani. Ik ben doorgelopen naar de kerk van Esdras en ben daar aangesloten. Was heel fijn om daar te zijn en kon gelijk mijn verhaal doen voor in. Esdras vroeg of ik iets wilde zeggen. Nou dus in het engels deed ik mijn verhaal. S avonds heb ik een heel fijn gesprek met Esdras gehad en dat ging heel diep raakte mij enorm. Een pastoraal gesprek in het Engels het was bijzonder en heel open. En natuurlijk daarna nog even luchtig wat spaanse woorden en hij nederlandse woorden geleerd. Erg fijn.

Zondag zwemmen

Vandaag hebben we heerlijk in zee gezwommen. Gelukkig het goede strand uitgekozen waar het echt fijn was met de kinderen. Het was heerlijk heb de hele dag lopen rennen en zwemmen, balonnen gooien, kastelen bouwen noem maar op. Het was geweldig. En fijn nu ook gewoon de namen te weten.


Nou even weer wat lees stof voor jullie en tot later. O ja mijn oranje T shirt op zaterdag heeft geholpen hoorde ik. Nederland heeft gewonnen.

Nou lieve groet,

Wilma

  • 23 Juni 2008 - 07:00

    Ageeth:

    Hallo Wilma
    Leuk om al die positieve verhalen te lezen. Dat doet een mens weer goed. Fijn dat het loopt zoals je gehoopt had. Wat Nederlands voetbal betreft heb je toch een beetje verkeerde informatie gekregen we hebben verloren met 3-1.
    Maar als dat het ergste is dan valt het allemaal nog wel mee. Veel succes nog in de komende tijd. Wij zijn in gedachten bij je.

    Groetjes Ageeth

  • 23 Juni 2008 - 07:33

    Wilma Saraber.:

    Lieve Wilma.
    Zoals ik verwacht had ben je er geweldig ontvangen en jij heel blij iedereen weer te zien. Het is erg fijn je positieve verhaal te lezen en zo op de hoogte te zijn. Dat de resultaten zo zichtbaar zijn geeft je een enorm dankbaar gevoel.
    Nog hele goede dagen daar. Lieve groetjes tante Annie.

  • 23 Juni 2008 - 09:03

    Juliet:

    Hoi Wilma,

    Wat heerlijk dat je al zulke fijne dagen achter de rug hebt.... Geniet er ook maar met volle teug van! Maar Nederland heeft zaterdag niet gewonnen, maar giga verloren.... Nu kan Nederland weer doen zo als ze altijd doen.... hahahaha.
    Maar ik spreek je snel weer! Leuk trouwens dat je zo'n weblog hebt gemaakt.
    Groetjes Juliet

  • 23 Juni 2008 - 09:45

    Jaap:

    Hoi Wilma,
    Wat ontzettend leuk om zo met je mee te kunnen leven. Het allerbeste.

  • 23 Juni 2008 - 11:52

    Joke:

    Lieve Wilma,
    Wat heerlijk voor je dat je zo fijn bent ontvangen en dat je ziet dat er zoveel is gebeurd voor de mensen. Ik kan me voorstellen dat je wel geëmotioneerd raakt door alles wat je tegenkomt.
    Volgens mij geeft het veel vertrouwen dat je zelf de dingen kan regelen en dat je zulke warme reacties krijgt. Geniet met volle teugen van al de lieve mensen om je heen.

    Omdat de bussen weer rijden kon ik vrijdag weer eens kijken op werk. Heel goed om contact te hebben met de bewoners en collega's. Het ziet er allemaal fris en licht uit. Je hebt enorm veel werk verzet in de bergruimte zeg!!! Kortom ik ben weer wat meer op de hoogte.

    Ik wens je heerlijke dagen toe en ben zo blij voor je dat je het zo naar je zin hebt.
    Heel veel liefs en dikke knuffel van Joke.

  • 23 Juni 2008 - 16:08

    Germaine:

    Nee hoor Oranje ligt eruit, de Russen hebben hen verslagen met 3-1!
    Echt niet leuk meer.
    Maar fijn te lezen dat jij het zo goed maakt en je zo warm onthaald bent. Geniet ervan, misschien is dit wel iets voor je, ontwikkelingswerker te worden?
    Heel veel liefs, Germaine en ook van Lodewijk

  • 23 Juni 2008 - 18:31

    Marja:

    nederland gewonnen.???

    weet je wat ik later dacht , God wint altijd... als we ons daar nu een op zouden richten met zijn allen...

    wat geniet je toch weer heerlijk Wil... zou je er toch maar niet gewoon blijven!!!!

    ik zie je spelen met de kinderen op het strand...
    mooi hoor....
    is het daar ook erg warm... nou hier niet hoor...
    ik verlang naar een echte hitte...
    stuur maar wat , oke....
    dag lief spele mens.. geniet maar lekker...

    maar wel in proporties aub...

    kus kus

  • 24 Juni 2008 - 17:54

    Wilma:

    Hey Wilma,

    Wat geweldig om dit te lezen, stiekem ben ik wel jaloers hoor, ik vind het geweldig wat je doet!!!! Geniet nog van de komende tijd, volgens mij gaat die veel te snel voorbij, maar genieten zal je zeker wel.

    Liefs Wilma

  • 25 Juni 2008 - 07:37

    Ds. Guus A.V. Fröber:

    Beste Wilma,
    fijn dat je het goed hebt bij je vrienden en bij misschien nieuwe vrienden.
    Denk aan ons.
    Wij denken aan jou.
    Wat is WWW toch een handig medium.

    Groetjes, Guus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Voorschoten

wilma

Actief sinds 04 Juni 2008
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 16935

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2014 - 11 December 2014

Australie reis

09 Mei 2013 - 23 Mei 2013

Na 3 jaar terug in Santa Rosa.

22 Januari 2010 - 09 Februari 2010

dominicaanse republiek jan. 2010

02 Juni 2009 - 03 Juli 2009

reis Juni 2009

19 Juni 2008 - 05 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: