santa rosa 15 juni - Reisverslag uit Santa Rosa, Dominicaanse Republiek van wilma saraber - WaarBenJij.nu santa rosa 15 juni - Reisverslag uit Santa Rosa, Dominicaanse Republiek van wilma saraber - WaarBenJij.nu

santa rosa 15 juni

Door: wilma

Blijf op de hoogte en volg wilma

15 Juni 2009 | Dominicaanse Republiek, Santa Rosa


Hola,

Hier weer even een berichtje van mij vanuit santa rosa. Het is alweer een tijdje geleden dat ik heb geschreven maar de momenten dat ik wil is er no luz (dus geen stroom) Heb veel mee gemaakt. Beetje moeten wennen maar ik ben nu in vorm. Ik heb al een paar fluitlessen gegeven. Inmiddels weer een groepje ontstaan. Drie groepen dus. Gaat best leuk met mijn gebrekkig spaans en geen les ervaring. Ben met een aantal kinderen er tussenuit geweest. Heb brommertjes geregeld en we zijn met 9 kinderen naar de speeltuin geweest. Echt super leuk vonden ze het. Tussen de middag heb ik snel met Rafello mijn prive chauffeur wat te eten gehaald en hebben we daar een picknick gehad. Was geweldig. Een grote jerrykan met water en ijs mee en lekker spelen. Terug gingen we met z´n drieen op een brommer en ook nog de mega koelbox. Ja alles kan hier. De kippen zie je aan de auto´s hangen. Niet echt super om te zien. Ben met Elen en Zuaill naar de stad bani geweest en terug gelopen, dan zie je nog eens wat. Een koe in je achtertuin niet gek toch? Bij de bakkerij even naar binnen geweest en mijn tas laten repareren door iemand uit de wijk die schoenen enz maakt.
Ik fiets regelmatig door de wijk. Super een fiets alleen geen remmen dus rustig aan. Kinderwerk in de kerk gedaan. Ik had een werkje met een duif van de kindernevendienst gebruikt. De kinderen vonden het super maar was hard werken met zo´n 90 a 100 kinderen. Gelukkig helpt iedereen mee. O ja de kakkerlakken niet te vergeten. Na het vele zweten en fietsen een heerlijke douche. Oeps het water was op. Gelukkig bij de familie kon ik afkoelen. Heel veel regen gehad bijna elke dag. Nu even twee dagen niet. De zonnecreme is nu echt nodig. En het muggenspul gaat hard hoop dat ik genoeg bij me heb. Een hollands memory spel gegeven ze vinden het geweldig en bijna elke avond doen we het spel. Het schaakspel komt vanavond ook uit de kast. Het spaans is leuk zo af en toe versta ik wat. Het klasje bij Yeni in de tuin gaat gewoon door. De rest heeft helaas vakantie heb niet veel van de schooltjes gezien. Het klasje bij yeni neem ik af en toe even over erg grappig en het lukt ook nog. Wel triest als er een grote knul van een jaar of 18 leert lezen tussen de kleutertjes in maar heel erg gemotiveerd is. Nou even tot zover. Hasta luego!!

  • 15 Juni 2009 - 20:29

    Olga:

    Hola Wilma Muy bien todo lo que haces,aprendes y ensenas en Santa Rosa. Sigue ensayando el espanol. abrazo Olga

  • 15 Juni 2009 - 20:56

    Germaine:

    Ha geweldige lieve Wilma! Ik bewonder je mateloos om wat je doet! Je onderneemt nogal wat als ik het zo lees. Lukt het een beetje met je nieuwe fototoestel, ben benieuwd. Warme knuffel, Germaine

  • 15 Juni 2009 - 21:35

    Sandra:

    Heerlijk die kakkerlakken. Weet je nog????? Tijdens het douchen moet je ook niet om je heen kijken he, dan zie je ze ook niet.... Het toilet doet het nog? Ach, wat maakt het ook allemaal uit. Als het het maar naar je zin hebt.
    Dios te bendiga.. x

  • 16 Juni 2009 - 05:50

    Jaap:

    Hoi Wilma,
    Gelukkig weer een berichtje van je. Het is alsof ik je hoor praten, enthousiast en de moeilijkheden maar op de koop toe nemen. Nog heel veel succes en plezier daar.
    Jaap

  • 16 Juni 2009 - 06:32

    Ds.Guus A.V. Fröberg:

    Beste Wilma,
    wat vliegt de tijd en ik begon me al wat ongerust te maken. Zoveel dagen geen berichtje.
    Wat geweldig wat je er doet.
    We zijn benieuw naar je live verhalen en foto's, dus take care.

  • 16 Juni 2009 - 09:08

    Hanna Smit:

    Ha Wilma,

    Goed om weer van je te lezen. je bent druk, als ik het zo bekijk. Heb je ook even tijd voor jezelf: zitten, niksen, lezen, kletsen, enz.
    Hanna

  • 16 Juni 2009 - 10:13

    Herman:

    Hola Wilma,

    Como te sientes? Leuk om je verhalen te lezen. Doe ze s.v.p. de groeten van me.
    Eh... de fiets heeft geen remmen? Is dat de fiets die ik gekocht heb? Tegenover het huisje van Rafaello zit een werkplaatsje. Die willen je vast helpen.

    Groetjes en veel plezier.

    Herman

  • 16 Juni 2009 - 16:06

    Nellie:

    Hoi Wilma,
    fijn weer zo'n herkenbaar berichtje van jou te lezen!
    Hasta la vista!

  • 16 Juni 2009 - 17:48

    Marielle Blommers:

    Hoi wilma,

    Ik heb weer genoten van je verhaal uit Santa Rosa.

    Groetjes Marielle

  • 16 Juni 2009 - 20:12

    Joke:

    Hola Wilma,
    Ik heb weer genoten van je verhaal.Je leert wel improviseren maar daar was je altijd al goed in. Fijn dat je je weer beter in vorm voelt en je meer je draai hebt gevonden. Ik zou je daar best eens in actie willen zien ( Spaans sprekend ). Wat knap dat je soms de groep overneemt en helpt met het onderwijs.
    Ik zal morgen een toast op je uitbrengen als we zitten te eten in Katwijk. Wat eet jij eigenlijk zoal?
    Hier is net een prachtige zonsondergang. Genieten hoor dat het zo lang licht blijft en de vogels fluiten. Veel plezier en tot de volgende keer. Veel liefs en hug van Joke


  • 17 Juni 2009 - 08:45

    Marysunny:

    Hola Wilma,

    Como esta usted?
    Wat geweldig om zo een reis te mogen maken!!
    En om je sponerkindje te ontmoeten.
    Wij zijn drie maal in de DR geweest en drie keer op bezoek geweest bij ons sponser kindje en familie.
    Ook via Compassion.
    Wij kijken er naar uit om weer te gaan, maar eerst nog even hard werken, en sparen.
    Ook ik heb een dagboek bijgehouden op waarbenjij en via een eigen helpookhelpen site.
    Wij hebben er veel bijzondere dingen meegemaakt.
    Als je tijd en gelegenheid hebt is het de moeite waard om naar Bahia de Las Aguilas te gaan met een overnachting in Barahona in Casa Bonita Tropical Lodge.
    Echt super!!
    Dios Le Bendiga y muchas saludos
    Pedro Y Maria.

  • 18 Juni 2009 - 13:55

    As, Jo, Simoon, Biek:

    Hi Wil!
    We zijn blij om weer een verhaal van je te lezen. We zien dat het erg goed met je gaat en dat je het daar super goed doet. Dat doet ons weer goed. En wat knap dat je zo die lessen overneemt in 't Spaans! Maar dat kan jij wel! We hopen volgende week weer iets over je te lezen,.. maar ja.. als er no luz is, dan kun je er ook weinig aan doen..
    En oja, als je een fiets zonder remmen hebt, moet je eens proberen te remmen met je voeten. Dat kan ook hoor.. Astrid remt immers ook met haar voeten ;)
    p.s2... Gisteravond bij het collega-diner hebben we op je getoast hoor..! Want vergeten doen we je niet, missen wel!
    DIkke knuffel van ons aan alle lieve kindjes daar..! En natuurlijk ook een dikke knuffel voor jou!
    Liefs, Astrid, Jolanda, SImone en Bianca

  • 21 Juni 2009 - 18:53

    Freek:

    Hoi Wilma,

    Is het een beetje warm? Die kakkerlakken knisperen zo lekker als je erop trapt.
    Ga maar lekker door en ga maar vooral aan de gang het de kinderen.
    Een hartelijke groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, Santa Rosa

reis Juni 2009

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2009

Laatste dagen

25 Juni 2009

haiti en meer

15 Juni 2009

santa rosa 15 juni

06 Juni 2009

eerste ervaringen

04 Juni 2009

De eerste drie dagen
wilma

Actief sinds 04 Juni 2008
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 16931

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2014 - 11 December 2014

Australie reis

09 Mei 2013 - 23 Mei 2013

Na 3 jaar terug in Santa Rosa.

22 Januari 2010 - 09 Februari 2010

dominicaanse republiek jan. 2010

02 Juni 2009 - 03 Juli 2009

reis Juni 2009

19 Juni 2008 - 05 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: