eerste ervaringen - Reisverslag uit Santa Rosa, Dominicaanse Republiek van wilma saraber - WaarBenJij.nu eerste ervaringen - Reisverslag uit Santa Rosa, Dominicaanse Republiek van wilma saraber - WaarBenJij.nu

eerste ervaringen

Door: wilma

Blijf op de hoogte en volg wilma

06 Juni 2009 | Dominicaanse Republiek, Santa Rosa

Lieve familie en vrienden,

Hier even een snel berichtje. Ben met de bus naar bani gegaan en de bus chauffeur heeft een taxi voor me geregeld naar santa rosa super. Het plenst hier van de regen. Toch nog een beetje holland. De straten staan blank. Ik ben gelijk s middags mee geweest naar fluitles van Felipe zoontje van esdras. Krijgt les van iemand die muziek gestudeerd heeft. Ik mocht mee doen met de les. Ik moet zeggen een hoop geleerd kan ik mooi gebruiken voor mijn eigen lesjes die maandag van start gaan. Ik heb nu al twee groepen en drie dagen in de week. Mijn programma loopt vanzelf vol. Kom nu al tijd te kort op een dag. Knap he, niet dus!Het Spaans gaat best goed. Yo abla mucho Espanol. De eerste nacht vond ik niet zo fijn alleen in de school en zonder stroom en het goot van de regen en onweer. Ik heb al mijn vrienden opgezocht. En vanavond de verjaardag van Caroline gevierd. Ik had een klein cadeautje en wat lekkers voor de familie en natuurlijk gezongen. Ze straalde was gezellig. Vanmiddag even bij Yeni op visite waar ze net met een uurtje zingen en bijbel vertelling aan de kinderen wilde beginnen. Oke ik werd gevraagd even met de kinders te gaan zingen. En jawel in het Spaans zonder boekje. Ik was verrast van mezelf. Was heerlijk om te doen. Op de brommer naar bani geweest waar ik veel voorbereidingen heb gedaan voor de fluitles. Word wel pittig twee groepen achter elkaar maar ik heb er zin in. En elke vrijdag ga ik zelf naar les wel grappig en ik leer veel van haar. Ze vroeg of ik ook een liedje op de fluit wilde leren, maar ik hou het maar even bij mijn eigen klasjes. Heb wel een stuk gespeeld voor de klas. Ik ga zo naar de kerk begint over 5 minuten. Ben benieuwd. Tot zover even!

Saludos

  • 07 Juni 2009 - 05:11

    Ds.Guus A.V. Fröberg:

    Hallo Wilma,
    ik ben de preek en belijdenisdienst aan het voorbereiden.Het wordt een feest van de Geest denk ik. ( na dat van vorige week in de Moeder Gods).
    Leuk dat jij ook zoveel geestkracht hebt en zelf in het spaans zonder boekje zingt.
    We willen je in de gebeden niet vergeten.

  • 07 Juni 2009 - 07:37

    Germaine:

    Wilma heb je ook nog tijd om te relaxen? Of is het zijn daar al vakantie? Gisteren in de kerk na de Ionaviering hebben we spontaan met een stel mensen en een gitaar Ierse liederen gezongen, weer een ervaring rijker het gaf een goed gevoel met elkaar en muziek bezig te zijn dus ik snap heel goed wat je bedoeld Ik denk aan je, goed zondag, lieve groeten

  • 07 Juni 2009 - 15:25

    Elisabeth:

    Wilma,
    Zo te lezen ben je al weer druk bezig met allerlei dingen. Leuk! Blijf ook aan je zelf denken, en pak zo je momentjes voor je zelf.
    Gr. Elisabeth

  • 08 Juni 2009 - 07:38

    Hanna Smit:

    Ha Wilma,
    Gistermiddag regende het hier ook en daar was ik reuzelij mee voor de plantjes.
    Leuk om te lezen dat je meteen al zoveel plezier kunt bieden aan de mensen in Santa Rosa.
    Ik probeer vanmorgen bij te komen van een goed gevulde zondag met eerst dienst in de Ontmoeting: een Avondmaalsviering die afgestemd was op kinderen en jongeren. Na afloop daarvan ging ik als een vliegende non (in toga) per auto naar de dienst in de Dorpskerk waar 4 mensen belijdenis deden. Dat was een heel feestelojk gebeuren! De vier lieten ook iets van zichzelf horen: een lied, een gedicht, een gebed, een persoonlijke motivatie. Het is goed om zo gemeente te kunnen zijn. En bijzonder om te weten dat jij aan de andere kant van de wereld in de kerk zat - wereldwijde verbonden in lofzang en gebede.
    Groeten, Hanna

  • 08 Juni 2009 - 09:54

    Sandra:

    Heerlijk al die verhalen. Alsof ik er zelf bij ben. Geniet ervan, denk af en toe ook eens aan je zelf en geef ze allemaal een dikke knuffel.
    x

  • 08 Juni 2009 - 13:41

    Olga :

    Hola Wilma
    Me gusta que estes hablando mucho espanol.Las clases si te ayudaron.Super. Estoy orgullosa de ti. Sigue asi.Un abrazo Olga

  • 08 Juni 2009 - 14:25

    Frances:

    Hoi Wilma,

    Geniet ervan! Leuk te horen hoe het met je gaat daar.

    Liefs,
    Frances

  • 08 Juni 2009 - 18:47

    Juliette Betgen:

    He Wilma, wat goed... ik weet dat je al kracht in je hebt om God te prijzen in het Spaans!! Zie je wel dat de activiteiten van zelf wel gaan lopen mits je het loslaat en aan God over laat...
    Weet je vandaag mijn auto gekregen en het is nu al mijn auto. Het voelt heel goed. Zelfs Daartje vindt dit al meer auto dan onze leenauto. Ze springt er uit haar zelf in!
    Ik hoop snel weer een berichtje van je te lezen... Kus en een knuf!

  • 08 Juni 2009 - 19:14

    Joke:

    Lieve Wilma,
    Ik kan me voorstellen dat je moest wennen zo alleen in de school zonder stroom, maar je hebt je er goed doorheen geslagen. Ik ben benieuwd of je ons straks in het Spaans toespreekt.Je leert de taal het snelst als je er tussen zit en wel mee moet doen, leuk hoor.Wat grappig dat je op een brommer rijdt. Ik heb in Formentera op een motor gereden die 120 km per uur kon. Mocht ik op rijden zonder motorrijbewijs. Ik heb niet zo snel gereden hoor! Heel veel plezier met de fluit les en al je lieve kinderen.
    Veel liefs Joke.

  • 09 Juni 2009 - 07:08

    Ageeth:

    Lieve Wilma

    Fijn dat je het zo goed hebt daar en dat je wat voor de kinderen daar wat kan betekenen.
    Hier hebben we toch een heel fijn pinksterfeest met zijn allen gevierd.
    Alweer lekker druk aan het werk geweest en mijn bewoners ondanks de bezuinigingen toch weer lekker vertroetelt.
    Alles verder gewoon zijn gangetje.
    Nog veel plezier en een goede tijd gewenst.
    Tot snel.


  • 10 Juni 2009 - 12:47

    Talkshow:

    Hallo Wilma,

    Wat knap dat je je er zo goed doorheen slaat. En wat leuk dat we je vanaf hier kunnen volgen. We vinden het heel moedig van je!!!
    Weet jij of er daar ook mensen in een rolstoel zitten en is het dan anders dan hier?

    Groetjes van, Karin, Ans, Taco, Sheridan, Clifton

  • 10 Juni 2009 - 12:49

    Talkshow:

    Eh

    Je moet ook echt de groeten hebben van Riet en Jeroen het berichtje is weg voor je er erg in hebt.
    Ook groetjes van Rieneke

  • 12 Juni 2009 - 20:02

    Sandra:

    Ik merk het al, veel te druk om te mailen. Of ligt al die tijd de stroom eruit? hihi.
    Nog even en dan krijg je versterking...
    Gniet ervan
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, Santa Rosa

reis Juni 2009

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2009

Laatste dagen

25 Juni 2009

haiti en meer

15 Juni 2009

santa rosa 15 juni

06 Juni 2009

eerste ervaringen

04 Juni 2009

De eerste drie dagen
wilma

Actief sinds 04 Juni 2008
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 16890

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2014 - 11 December 2014

Australie reis

09 Mei 2013 - 23 Mei 2013

Na 3 jaar terug in Santa Rosa.

22 Januari 2010 - 09 Februari 2010

dominicaanse republiek jan. 2010

02 Juni 2009 - 03 Juli 2009

reis Juni 2009

19 Juni 2008 - 05 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: