Santa Rosa - Reisverslag uit Santa Rosa, Dominicaanse Republiek van wilma saraber - WaarBenJij.nu Santa Rosa - Reisverslag uit Santa Rosa, Dominicaanse Republiek van wilma saraber - WaarBenJij.nu

Santa Rosa

Door: wilma

Blijf op de hoogte en volg wilma

02 Februari 2010 | Dominicaanse Republiek, Santa Rosa

Lieve familie en vrienden,

Even een berichtje van mij. Er is veel gebeurt. Inmiddels zijn we met een aantal kinderen naar het zwembad geweest. Was heerlijk. Een verjaardag meegemaakt van iemand die 15 is geworden het was net een bruiloft.

Ben op verschillende scholen wezen kijken en op mijn spaans best verteld wie ik ben en waar in vandaan kom. Wel leuk de kinderen waren enthousiast. Uitgelegd dat het in Nederland heel koud is.

Op het schooltje van elen en esdras hebben we in de oudste groep 3d kaarten gemaakt. Ze vonden het geweldig.

We waren bij iemand in de wijk uitgenodigd voor te eten tussen de middag. Liep een wat mis in de communicatie. Er was nog niks maar ze gingen meteen aan de slag. Wat een gastvrijheid. Ik vond het wel geweldig om te helpen en hebben Yuga een soort van gefrituurde aardappeltjes maar dan veeeeel lekkerder gemaakt.

Mijn sponsor kindje opgezocht. Met de bus een 45 min rijden en zijn naar het project geweest en daarna naar het huisje waar Wanda woont. Haar moeder was er gelukkig ook daar kon ik mee kennis maken. Een grote familie. Wanda heeft nog meer zussen. Een meisje van 14 was daar met haar dochtertje van 4 maanden. Niet te geloven. Ze hebben ook een andere vader. De vader van Wanda woont in Italie en waarschijnlijk gaat wanda daarheen voor een betere toekomst. Het was goed ze ook nu te bezoeken. We hebben wat levensmiddelen voor ze meegenomen en voor Wanda een tasje met wat leuke dingen.

Bijzonder was dat de predikant van het project Esdras kent en ons thuis heeft gebracht helemaal naar bani. Waar weer een heerlijke maaltijd voor ons klaar stond.

Vannacht hadden we bezoek van muisjes en wel in mijn tas. Geknaag was wel over duidelijk dus de stroopwafels worden ook hier erg lekker gevonden maar dan door de muisjes. Het was wel even een spectakel maar dat snappen jullie natuurlijk wel. En dan ook nog de kakkerlakken die te voorschijn komen. Brrrrrrrrrrrrrrr.

Indrukwekkend en heel fijn zijn we naar een Haitiaanse kerk geweest. Liturgisch lijkt het meer op de kerk in nederland. Was bijzonder daar te zijn en Karin kon echt alles vertalen. Aankomende zondag zullen we er weer heen gaan.

Een winkeltje op de hoek waar Rafeal nu werkt verkoopt echt van alles. Hij was altijd mijn prive taxi chauffeur met het brommertje, maar nu durf ik het wel aan met de anderen. Hij heeft echt een leuk tentje en ik ben gisternen inkopen gedaan voor het sponsorgezin. En dat werd natuurlijk zelf ook verkopen en heb een beetje geholpen.
Even tot zover. Een ding is zeker ik ga mijn spaans weer oppakken.


Saludos

  • 02 Februari 2010 - 20:17

    Germaine:

    Hé Wilma, ggelukkig weer een leuk berichtje van je, ik leef met jou en je verhalen mee hoor, kun je niet eens een lekker recept meenemen dan koken we dat in de groep, lijkt me leuk om de mensen kennis te laten maken met het verre land waar jij zo af en toe verblijft, take care en heel veel liefs, Germaine

  • 02 Februari 2010 - 21:34

    Herman:

    Hola Wilma,
    Leuk om je verhalen te lezen. Ik zou zo willen komen.... maar dat gaat niet. Ben benieuwd of je sponsorkind in hetzelfde project zit waar de mijne zit. De voorganger van dat project kent Esdras ook.
    Leuk dat Rafael een winkel heeft. Doe ze de groeten. Probeer ze te bellen maar het nummer dat ik heb doet het niet meer.
    Saludos, Herman

  • 03 Februari 2010 - 19:12

    Ma:

    wat een verrassing je te zien Helaas zonder geuid Met gebaren taal begrepen we elkaar GEniet nog even van je vakantie ma

  • 03 Februari 2010 - 21:28

    Nellie:

    Hoi Wilma,
    fijn om je verhalen te lezen.
    Wil je Yerfery nog van me feliciteren en alle bekenden de groeten doen?
    Nog een goede tijd daar!
    't vriest hier 's nachts nog steeds, al scheen de zon vandaag wel heerlijk!
    daag, Nellie.

  • 04 Februari 2010 - 07:14

    Juul:

    He Wilma,

    Leuk al jouw verslagen over de DR. Heerlijk he die Yuka's.... dat is het enige wat ik echt ontzettend mis uit de DR... Ik weet hoe heerlijk ze smaken kan geen ned.aardappel tegen op!
    Hier gaat alles oke. Op 1 ding na, dat ik gevloerd ben door de griep en de sneeuw na twee maanden meer dan zat ben. Dara doet het prima... wordt een mooie meid.
    Ga zo door met je goede werk en ik stuur je geregeld Reiki voor extra kracht.
    Gods zegen en Gods liefde namens Juul
    Dikke knuf!!!

  • 05 Februari 2010 - 19:56

    Olga:

    hola Wilma
    ik heb al je verhalen gelezen spannen hoor heel knap van je dat jij dit alles durf te doen. Leuk dat jij veel versta en ik hoop dat jij ook veel in spaans spreelt. Veel succes. Que Dios te vendiga y sigue haciendo tantas cosas buenas. Beso Olga

  • 06 Februari 2010 - 21:45

    Anneke:

    Ha Wilma,

    Fijn om zo mee te kunnen leven met jullie belevenissen daar... Bij sommige stukjes moest ik gelijk weer aan nov '07 denken. Mooi dat jullie hebben kunnen helpen! Groetjes (ook aan alle bekenden), een goeie reis terug en tot horens,

    Anneke

  • 07 Februari 2010 - 15:30

    Henk W:

    boeiend je belevenissen te lezen,en mooi dat je daar weer zinvol kan bezig zijn.

    hartelijke groet
    henk

  • 09 Februari 2010 - 20:27

    Freek:

    Beste Wilma,

    Sorry dat ik nog niet gereageerd heb. Maar ik zat in India. Het is weer indrukwekkend. En ik denk dat het erg leuk is om daar nu samen met Karin te zijn.
    Groetjes,

    Freek Bakker

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, Santa Rosa

dominicaanse republiek jan. 2010

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2013

Nog niet weg, maar het duurt niet lang meer.

02 Februari 2010

Santa Rosa

29 Januari 2010

Haiti donderdag

29 Januari 2010

Haiti donderdag

26 Januari 2010

de eerste drie dagen
wilma

Actief sinds 04 Juni 2008
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 16942

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2014 - 11 December 2014

Australie reis

09 Mei 2013 - 23 Mei 2013

Na 3 jaar terug in Santa Rosa.

22 Januari 2010 - 09 Februari 2010

dominicaanse republiek jan. 2010

02 Juni 2009 - 03 Juli 2009

reis Juni 2009

19 Juni 2008 - 05 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: