afscheid santa rosa, laatste dagje samana - Reisverslag uit Voorschoten, Nederland van wilma saraber - WaarBenJij.nu afscheid santa rosa, laatste dagje samana - Reisverslag uit Voorschoten, Nederland van wilma saraber - WaarBenJij.nu

afscheid santa rosa, laatste dagje samana

Blijf op de hoogte en volg wilma

23 Mei 2013 | Nederland, Voorschoten

Lieve familie en vrienden,

Ja hier ben ik weer even om iets te schrijven over de reis. Wat vliegt de tijd zeg. De laatste dagen van Santa Rosa waren heel bijzonder. Karin en ik hebben genoten en eigenlijk best veel kunnen doen. Kinderwerk in de schooltjes, fluitles al was het maar twee keer. Ik heb een jongetje nu weer een liedje geleerd en hij geeft het weer door aan de anderen. Hij is echt heel muzikaal en pakt het heel snel op erg leuk.
Het was heel bijzonder om te zien hoeveel er is binnen gekomen om Mercedez te helpen en een deel van de schulden af te lossen. Zo dankbaar als ze is valt niet te omschrijven.
Toen we geld gingen halen zijn we gelijk naar de bank gegaan met haar om een deel afte lossen heel bijzonder.
Gelukkig ben ik maar 1 dagje beroerd geweest en verder weer helemaal goed en heb ik van alles kunnen genieten. Ik ben nog op de nieuwe openbare school geweest in santa rosa en dat was zo leuk. Ik ben gewoon een klasje binnen gelopen en werd dan ook meteen welkom geheten door de lerares en alle kinderen. En dan maar weer vertellen waar ik vandaan kom en wie ik ben in gebrekkig spaans. Maar het lukte me aardig vond ik. Was eigenlijk wel trots dat ik er uit kwam. De kleuter juf vond het zo leuk ik heb de kleuters uit de twee rijen gehaald en voor het bord neer gezet voor een foto. In nederland zou dat dus echt niet kunnen zomaar binnen vallen. Toen werd ik nog even toe gezongen heel bijzonder en leuk.
Goelio die ik ook al lang ken en blind is hebben we kunnen helpen door een onderzoek te laten doen in het ziekenhuis hij had last van zijn nieren. Over 10 dagen krijgt hij uitslag van wat hij echt mankeert. Bij Yeni in het klasje in de tuin met 9 kinderen die achter lopen op de school maar wat bijles nodig hebben om verder te kunnen komen hebben we leuke 3 d kaarten gemaakt. Ik heb met de kleintjes gewerkt was erg leuk en het resultaat ook.
In de kerk was gisteren een speciale dienst in het teken van moederdag. Heel bijzonder ze hebben aan iedereen wat pecos gevraagd in de gemeente en elke vrouw zou een vriendin mee nemen naar de kerk. En voor die vriendin was dan een cadeautje gekocht. Ze kregen allemaal 2 glazen mee. Wij zijn er niet bij geweest maar hebben wel de dozen zien staan waar het allemaal in zat en ze bezig gezien met het inpakken.

Santa Rosa is echt vooruit gegaan dat is heel duidelijk te zien. De straten zijn met asvalt nu en dat scheelt zo veel. Na een regenbui die we twee keer hebben meegemaakt deze weken was het water nu ook zo weer weg voorheen was het een grote modderpoel. De school loopt ook goed is mooi om te zien en ook daar is nu een nieuw kantoortje bij gebouwd. Ook het kleuterschooltje waar wij de badkamer hebben gemaakt is zo goed als klaar. Moet nog wel geschilderd worden. Bijzonder om in zo een korte tijd een badkamer te maken een ervaring rijker!

Ja en dan komt het afscheid nemen dat valt me toch altijd niet mee maar ik heb het wel goed kunnen doen. Keila en ik lieten elkaar bijna niet meer los ja dit is echt een hechte vriendschap al zien we elkaar bijna niet we zijn diep met elkaar verbonden dat is me wel duidelijk.
Was mooi we hebben met elkaar gebeden voor ik weg ging. Daar is dat heel gewoon hardop te bidden en ik vond het wel heel bijzonder dat ze dat deden. Raakte me diep. Kon met een goed gevoel, tranen en dankbaarheid weg gaan! Was fijn dat Esdras de predikant ons helemaal naar santo domingo heeft gebracht waar we de bus namen naar samana.
We kwamen daar in de avond aan. En vandaag jawel uitrusten op het bounty eiland heerlijk in de zon. Boekje erbij en alles laten bezinken en lekker even niks en rusten. Oke dat was het idee.
Maar jullie geloven het of niet maar we zijn wel op het bounty eiland geweest met ongeveer 15 minuten zon en verder nou dat kunnen jullie wel raden. Hollands weer regen dus. Gelukkig hebben wij ons wel vermaakt en toch gezwommen tussen de regen door en foto's gemaakt. Jawel we hebben een heerlijke dag achter de rug en zijn niet verbrand! Morgen gaan we weer naar nederland en komen begin van de avond aan op Schiphol. En dan echt even flink uitrusten en nagenieten want maandag mag ik weer aan de slag. Kijk wel uit naar iedereen weer te zien.
Nou ik laat het hierbij nu even nog misschien wat winkeltjes kijken en dan weer het bedje in.

lieve groet,

  • 23 Mei 2013 - 08:45

    Marielle:

    Hoi Wilma, ik hoop je snel weer te zien! We hebben elkaar te lang te gezien! Ik wil al je verhalen horen en je foto's zien! Tot snel! Liefs marielle

  • 23 Mei 2013 - 10:04

    Marja:

    Lieve Wil...

    wat weer een toppie ervaring voor je.....
    zo een prachtige ontmoetingen.....zo een prachtige weken..

    ik zie naar je uit met al je verhalen...

    dikke kus en liefs van mar

  • 23 Mei 2013 - 15:46

    Oeachsi:

    Dag lieve Wilma ,welkom thuis ! wat heb je toch weer mooie bijzondere dingen meegemaakt !
    Gisteren had ik een goede uitslag ,het bloed was beter en het vlekje is nu rond de 3 cm .
    Ik moet wel in 6mnd 10kg afvallen .......dat zal niet meevallen !
    Tot heel gauw lieve Wilma ! een hele hele dikke knuffel ! van Oeachsi

  • 23 Mei 2013 - 22:01

    Els Catto:

    Lieve Wilma,
    Wat een belevenissen allemaal.....en? Wat zal je moe maar voldaan zijn! Heerlijk om je verslag te lezen en zo een stukje ervan mee te beleven. Geniet nog maar lekker na en ik hoop je snel weer te zien. Warme "Els" omhelzing.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wilma

Actief sinds 04 Juni 2008
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 16879

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2014 - 11 December 2014

Australie reis

09 Mei 2013 - 23 Mei 2013

Na 3 jaar terug in Santa Rosa.

22 Januari 2010 - 09 Februari 2010

dominicaanse republiek jan. 2010

02 Juni 2009 - 03 Juli 2009

reis Juni 2009

19 Juni 2008 - 05 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: