hulp gevraagd voor vriendin! - Reisverslag uit Voorschoten, Nederland van wilma saraber - WaarBenJij.nu hulp gevraagd voor vriendin! - Reisverslag uit Voorschoten, Nederland van wilma saraber - WaarBenJij.nu

hulp gevraagd voor vriendin!

Blijf op de hoogte en volg wilma

19 Mei 2013 | Nederland, Voorschoten

Lieve Familie en vrienden,

De week schiet voorbij en er gebeurt veel. We hebben met de kinderen in de school 3 d kaarten gemaakt, de bouw is gestart, fluitles gegeven, met een aantal gaan winkelen in jawel IKEA. Kortom veel gedaan.

Maar tegelijk ook veel met mensen gesproken. Zo ook met Mercedez een vrouw die voor iedereen klaar staat en voor onze groepen kookt. Onze kokkin dus. Ook is zij gastgezin voor ons en heeft ze mensen in huis te logeren als we met de groep van 4you komen. Een bijzondere vrolijke vrouw vol enthousiasme.
We hadden haar al ontmoet bij de winkel met een pasje van de voedselbank en s middags zijn we bij haar geweest waar we heerlijk in de schaduw zaten en een ijsje hebben gegeten. Maar toen kwam haar verhaal.

Nu zit ze erg in de problemen.

Haar dochter is in Venenzuela geboren en heeft hier altijd illegaal gewoond.
Ze wilde terug naar geboorte land om dat te regelen.
Mercedez heeft een lening afgesloten met haar huis als onderpand.De schuld aan de bank is nu met de rente erbij opgelopen tot 108.000 pesos meer dan 2.000 euro

Mercedez de altijd vrolijke vrouw heel opgewekt zat daar nu met tranen in haar ogen en vond het heel moeilijk maar deed haar verhaal. Het is niet niks bijna 2000 euro.
Ze vertelde dat de bank over 3 maanden haar huis zal opeisen, en zij dus geen woning meer heeft.
De lening heeft ze moeten nemen voor haar dochter. Zij is geboren in Venezuela en was nog altijd illegaal in de DR. Voor haar moest ze omdat ze het land wilden verlaten naar Venezuela wilde gaan om haar papieren te regelen, een belasting betalen van 30000 pesos voor al die tijd dat ze illegaal in de DR was.

Haar dochter was 3 toen Mercedez met haar van Venezuela terug ging naar de DR. Ze mag in de DR niet werken omdat ze illegaal is en geen identiteitspapieren heeft, dus wilde ze naar Venezuela gaan om de papieren te regelen en legaal naar de DR terug te reizen. Mercedez haar dochter had gedacht wel werk te vinden en zo zou haar moeder de schuld aan de bank weer kunnen afbetalen.

Helaas lijdt haar dochter een zwaar bestaan in Venezuela en heeft honger, omdat ze geen werk heeft. Ook is de situatie daar zeer problematisch daar de president is overleden en er chaos heerst bij de overheidsinstellingen en er daardoor nog niets is gedaan met haar aanvraag voor een paspoort.

Het is een behoorlijk bedrag waar Karin en ik ook erg van geschrokken zijn maar zeker ook het verhaal erbij. Dat ze als ze niks aflost binnen 3 maanden haar huis word uitgezet met de twee kleinkinderen.

Wetend dat je niet iedereen zomaar kunt helpen hier want er zijn meerdere mensen maar Mercedez behoort wel tot onze vrienden kring en is niet zomaar iemand. Nooit echt nooit zal ze iets vragen maar nu kon ze niet anders dan hulp vragen aan ons en de tranen bleven maar lopen.
Het is ook niet makkelijk om met dit probleem om hulp te vragen. Het is natuurlijk voor haar ook een heel eenzaam gebeuren. s avonds kan ze niet slapen en bid veel tot God. Haar gebed en geloof houd haar nog overeind!

Wetend dat er voor de bouw zoveel geld bij elkaar is verzameld echt geweldig waar we hier ook heel dankbaar voor zijn. We hebben veel kunnen doen een ook leuke dingen gedaan. Geweldig wat er binnen is gekomen aan giften!

Mochten er mensen zijn die voor Mercedez een gift willen overmaken zodat ze in haar huisje mag blijven wonen en ook gastgezin kan blijven voor de deelnemers van de projecten zou dat heel fantastisch zijn!!!

Het rekeningnummer 9394406 tnv gk de bruijn is de rekening waarvan pastor Esdras de pinpas heeft, en daar kan het op gestort worden.

Via Karin haar site is al ongeveer 500 euro binnen gekomen dat is echt ongelooflijk bijzonder waar we heel dankbaar voor zijn. Zelf zal ik zeker ook een gift doen maar met vele mensen is het te dragen.

Het enige wat Karin en ik kunnen doen is dit delen met de mensen in Nederland vandaar dit bericht.

De reis verslagen komen nog.
Lieve groet vanuit een warme Santa Rosa!!!

• 20 Mei 2013 - 20:23

Frances:

Hi Wilma,

Wat bijzonder om mee te lezen wat je daar allemaal mee maakt. En wat een heftig verhaal over je vriendin... Ik zal wat overmaken. Wens je heel veel plezier daar en ook veel succes en sterkte met de heftige maar zo te lezen toch ook vaak mooie dingen.
    Liefs, Frances

• 21 Mei 2013 - 19:11

Oeachsi:

Dag Wilma en Karin .
    Wat een intens triest verhaal ,in mijn gebed zeker ! in mijn hart voor deze vrouw en haar kindjes .
    Wie weet .......stuurt Emmanuele een gift ?
    Ik hoop het zo ! sterkte en goede moed ! er zullen zeker mensen helpen.
    Veel liefs ! Oeachsi