Laatste weken australie - Reisverslag uit Geraldton, Australië van wilma saraber - WaarBenJij.nu Laatste weken australie - Reisverslag uit Geraldton, Australië van wilma saraber - WaarBenJij.nu

Laatste weken australie

Blijf op de hoogte en volg wilma

13 December 2014 | Australië, Geraldton

Lieve familie, vrienden en bekenden,

Tja lang geleden dat ik iets heb geschreven omdat ik helaas geen verslag meer kon doen op de site. Deze deed het niet meer. Maar nu terug in het koude kikkerlandje ga ik graag nog even terug om toch nog iets te vertellen en het af te ronden. Want heb toch veel beleefd zo de laatste weken.

Na de groepsreis ben ik naar gympie gegaan, drie uur van brisbane! Heb een nachtje in brisbane doorgebracht in backpackers gebeuren. Tja word duidelijk wel ouder als ik die jonge meiden op mijn kamer zo zag. Maar kon de pret wel houden hoor had leuk contact! Met de trein op naar gympie. Naar mijn neef met twee kinderen. Wauw wat een paradijs zeg. Huis boven op een heuvel en alles eromheen van hun zelf. Elke dag wel weer iets nieuws ontdekt van wat er groeit en bloeit. Met de kinderen naar de kreek gezwommen heerlijk! En het koffie proces helemaal gedaan. De vruchten geplukt twee keer schoongemaakt en gepeld en gedroogd. Een heel karwei maar met hulp van de kinderen is het gelukt. De gemalen koffie nu hier in huis en vanavond toch echt de aussie koffie drinken!!!
Met mijn neef naar hoge watervallen geweest en van alles laten zien onderweg! De tijd vloog voorbij. En een van de kinderen ontdekte een slang terwijl we heerlijk in een kreek aan het afkoelen waren! Tijd ging veel te snel en voorbereiden op de reis terug naar brisbane om vandaar door te vliegen naar cairns waar oom Pieter en tante noelle me op kwamen halen.

In de ochtend ging ik de lucht in en in de middag brak daar een storm los met grote windstoten en hagel stenen. Veel schade las ik in de telegraaf op iPad! Tja ik ben net voor het heftige gebeuren vertrokken! Wat was het heerlijk om weer thuis te komen in het paradijsje van mijn familie! Ze hebben zoveel uit de tuin! Groente, sla zoveel soorten heb ik nog nooit gezien! En kruiden ik heb de pepertjes aan de boom zien hangen. En de laatste citrusvruchten heb ik mogen plukken en we hebben er van genoten! Gedroogde mango en zelf bananen gekapt heerlijk om zo in de tuin bezig te zijn. Zoveel bananen dat we ze ook hebben gedroogd! En dan de zelfgemaakte yoghurt is om te smullen! Ice koffie hmmmmm moet ik in Nederland nu niet meer aan denken maar wat was het heerlijk daar! Advocados, limoens, kaneel, vanille, mango s, Lychees die we elke dag hele hand vol aten!
Papaya van de boom, kokos sap zo uit de noot gedronken. Elke keer als we gezwommen hadden in de rivier ons privé zwembad plukte ik wat kleine rode vruchten van de boom erg lekker. Zo in de mond! En wat een bloemen en vlinders.
Heerlijk om elke dag even bij de kippen te gaan kijken samen met oom Pieter en tippi de hond die ik enorm mis wat een geweldig leuke hond!
Maar ook creatief geweest met palmbladen zo leuk je kunt er van alles van maken. En de twee mooie katten niet te vergeten! Tante noelle maakte heerlijke dingen om te eten. Nee het koken dat durfde ik daar niet aan! Was echt genieten van de maaltijden!
Heb genoten van het naar de kerk gaan in dimbulah en de bezoekjes die we aflegden bij vrienden! Waar we ook weer vruchten meekregen!! Heb bezoek aan kuranda vond ik ook erg geslaagd hele leuke gezellige markt en niet druk!! En jawel terwijl ik zat te genieten van een krokodil als maaltijd zat er een wandelende tak op de tafelpoot. Hmmm grappig!! Het smaakte me echt wel goed!
Mooie tochten gemaakt met de auto langs een een heel groot meer! En ik heb de kano een aantal keer gepakt in de ochtend heerlijk op de rivier op zoek naar de krokodillen maar niet gezien!
Wel schitterende vogels en mooie bomen en planten.

Wachtend op de regen die echt wel gewenst is daar omdat het kurkdroog is en elke dag gewaterd moet worden was het soms behoorlijk heet. En jawel ik heb een klein beetje mogen meebeleven. Flinke onweersbuien, harde wind en regen in de avond en jawel de stroom viel uit. Toch wel avontuurlijk hoor en dat ging de nacht door. Ik geloof dat er 30 ml gevallen was. Genoeg om twee dagen niet te wateren maar ja nu wachten ze alweer op de regen!!

De expeditie met oom Pieter door het hoge gras was toch wel spannend hoor! Regel een niet door hoge gras ivm slangen. En wat doen we dwars er doorheen maar ik had het niet willen missen hoor was avontuurlijk. En dan de vliegende honden in de nacht vanuit mijn bed bekeken ach ja zoveel nog maar ik laat het hierbij.

Laatste nachtje in hotel in cairns geweest waar we ook nog de botanische tuinen hebben bezocht erg mooi! En heerlijk gewandeld langs de zee! Mooie plek. Tja en toen toch echt weer terug met vliegtuig naar Nederland!

Reis is goed verlopen leuke contacten gelegd met iemand uit srilanka veel gesproken ook over projecten daar. Wie weet word dat wel mijn volgende avontuur!! Maar nu eerst wennen aan het koude Nederland en alles wat erbij hoort.

Op weg naar derde advent wel bijzonder om in deze tijd terug te komen op weg naar kerst. Fijn dat ik nog even kon schrijven het helpt me om alles een plekje te kunnen geven. En deze reis zal ik niet meer vergeten. Bedankt lieve familie in australie!!!!

Lieve groet wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wilma

Actief sinds 04 Juni 2008
Verslag gelezen: 1251
Totaal aantal bezoekers 16861

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2014 - 11 December 2014

Australie reis

09 Mei 2013 - 23 Mei 2013

Na 3 jaar terug in Santa Rosa.

22 Januari 2010 - 09 Februari 2010

dominicaanse republiek jan. 2010

02 Juni 2009 - 03 Juli 2009

reis Juni 2009

19 Juni 2008 - 05 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: