Vervolg groepsreis - Reisverslag uit Geraldton, Australië van wilma saraber - WaarBenJij.nu Vervolg groepsreis - Reisverslag uit Geraldton, Australië van wilma saraber - WaarBenJij.nu

Vervolg groepsreis

Blijf op de hoogte en volg wilma

19 November 2014 | Australië, Geraldton

Lieve familie, vrienden en bekenden,

Heel raar maar heb maar gedeelte van tekst kunnen plaatsten hopelijk komt dit stuk er nu nog wel weer bij anders voor niks zitten schrijven op vroege ochtend!
Het wandelen terug viel tegen maar was wel oke het was heel heet met de zon en mijn hoofd ging wel wat raar doen nou. Toch genoeg gedronken. Onderweg stopte Jimmy onze chauffeur regelmatig om even een dier uit de Bush te halen die hij tijdens het rijden weg zag kruipen, rennen!
Tja die onverwachte stoppen waren niet al te best voor mijn maag en hoofd geloof ik. Daarvoor zijn we nog even naar zee geweest om te zwemmen al waren er niet veel die gingen. Ik wel natuurlijk. Als was het alleen maar rennen in het water en beetje dobberen en verfrissing zoeken. Maar ja misschien toch iets te veel voor mijn hoofd.
In de bus op weg naar backpackers gebeuren ging het toch mis. Oeps toch richting migraine leek wel. Op onze kamer aangekomen ben ik gelijk gaan douchen en bed in gegaan. We hadden veel te laat geluncht dat was ook wel duidelijk was bijna half drie en dat is toch wat laat in deze hitte. Maar ja toch goed geslapen en wel kunnen eten paar uur later en volgende dag op naar monkey mia de dolfijnen.
Waar we een boot zouden nemen om de zee op te gaan en dolfijnen te zien en meer. Ik ben afgehaakt en bij het strand gebleven wat schelpen gezocht en bij het voeden van de dolfijnen bij geweest. De derde keer was surprise een van de dolfijnen die zwanger was/is heel dicht voor mij terwijl ze vertelde over de dolfijnen. Het was echt zo mooi dat ze zo dichtbij bleef zelfs toen ze weggeroepen werd om beetje meer naar de andere kant te gaan wilde ze beslist niet. Geweldig voor mij en kon haar in de ogen kijken heerlijk! Dat was mijn cadeautje voor vandaag!
De dolfijnen zijn totaal vrij en worden ook door de mensen die daar werken niet aangeraakt. Het is echt een bijzondere plek en iedere dag schrijven ze op hoeveel dolfijnen er gezien zijn.
Ze worden wel gevoerd maar niet zoveel dat ze zelf niet meer hoeven te jagen.
we hebben nog ergens gesnorkeld waar we echt gezandstraald werden een enorme wind dat het zand echt alle kanten opvloog! Wel mooie vissen gezien. Doordat de groep klein was hebben we twee dagen omgedraaid ivm storm! En ja om dan op een boot te gaan geen goed idee! Zodat de volgende dag beter zou zijn voor de boot. Toch ben ik niet mee gegaan ik had wel behoefte aan een dagje voor mezelf! En heb een kleinere boot dichterbij de kust genomen. Glazenboot waardoor je koraal kon bekijken en ook snorkelen tot 2 x toe super mooi. Want nu heb ik ook een turtle gezien!! Is wel bijzonder zei een van de meisjes die op de boot werkte. Ze zag hem dook het water in om te gaan zoeken en ik dacht haar gewoon maar te volgen wie weet zie ik er dan ook wel een!! En ja hoor ik zag hem zwemmen en later rusten op de bodem van zee geweldig!!
Terug gekomen eerst maar even goed lunchen terug naar mijn kamer waar we gelukkig al wel waren ingecheckt dat ik mijn gang kon gaan! In de keuken een wrap gemaakt en dan daarna een flinke wandeling langs de zee gemaakt waar allemaal rotsen waren.
Net toen ik besloot terug te gaan kwam er een echtpaar van de andere kant me tegemoet en zei dat ik nog 200 meter moest doorlopen om bij de shark plek uit te komen. Wauw dat waren er wel heel veel ik durfde alleen niet het water in jammer want heb ze niet van heel dichtbij gezien. Denk dat er wel 30 rondzwommen.
Was wel apart om te zien en dan weer op naar huis/ kamer maar eerst heel veel drinken en wat vruchtendrank inslaan!! Goed drinken met zon hete dag!
S avonds toen de groep weer terug was hebben we zonsondergang bekeken en toen op naar bed. Heb zelf nog in de middag toen ik terug ging naar slaapplek een duik in zwembad genomen was wel heel fijn even!

Tot mijn verbazing heb ik op de terug weg die heel lang duurde gewoon mijn boek kunnen lezen in de bus. Dat was nieuw voor mij maar wel heel fijn zo ging de tijd wat sneller!
Het was jammer dat ik de boot niet heb kunnen nemen maar oke was ook niet echt verstandig en even op mij zelf zijn was ook niet echt verkeerd had wel behoefte aan!!
Onze laatste stop bij de farm vlakbij Geraldton was echt een plek waar niemand komt zo stil was het er. Heerlijk was het! Heb gewandeld en de twee hondjes volgden automatisch had gezelschap dus! Het wildlife park was oke mijn familie kwam me daar weer ophalen was fijn. Heb niet zoveel met dit park omdat ik wat verwend ben en heb de dieren in het wild gezien. Maar de kleine baby kangoeroe die daar opgroeit bij de mensen en de slang vond ik wel leuk!!

Terug bij mijn familie was heerlijk om weer thuis te zijn hoe gek het ook klinkt! Nog wat gefietst afgelopen dagen en bij de zee gezeten en wat gelezen aan zee. Dan weer de fiets gepakt en verder gegaan. Gisteren ben ik naar het Nazareth huis geweest en heb een mis meegemaakt. Was echt zo fijn om daar te zijn! Was drie weken al niet meer naar kerk geweest en dat mis ik dan toch wel en ik kon hier in Geraldton ook dus ik dacht gewoon doen. Het was een oud klooster en er zijn nog een aantal zusters die ouderen verzorgen het is nu een soort van verzorgingshuis voor ouderen waar de zusters werken.
Was een fijne ontmoeting met zuster Anna (toch wel bijzonder hoor) In de tuin bij mijn neef hebben ze ook bijen en vanmorgen kwam toevallig de imker langs om een koningin te zoeken. Mooi dat ik dit ook even heb mogen meemaken!!
De laatste dag veel last van hoofdpijn gehad en toch wat gerust op de dag maar nu vanmorgen werd ik wakker en ik heb het idee dat het wel weer gaat.
Heb een lange reisdag voor de boeg. Twee vliegtuigen! En helaas niet bij het raampje al heb ik online ingecheckt ik was te laat blijkbaar. Nou misschien valt bij de balie nog iets te regelen we zien wel.
Slaap nachtje ergens in brisbane en dan morgen met de trein naar gympie naar Amos en Sam mijn andere neef! Waarschijnlijk geen internet maar oke! En het was daar 43 graden oeps we gaan het meemaken nu word het wel echt warm en geen fietsen meer denk ik zo. Nou weer even wat geschreven nu bedje uit en zorgen dat klaar sta om naar AirPort te gaan!

Liefs wilma

  • 20 November 2014 - 15:25

    Sabine:

    Hallo Wilma,

    je maakt weer bijzondere dingen mee leuk om te lezen en na mijn reis kan ik mij ook het een en ander goed voorstellen.
    Heb net al je reisverslagen tot nu toe uitgeprint om zaterdag mee te nemen voor Zr. Agapè. Ze vindt het vast leuk om te lezen en is er zo ook nog een beetje bij. Geniet nog verder, want de tijd is om voor je het weet en pas goed op je.

    Groetjes
    Sabine

  • 20 November 2014 - 16:45

    Colanda:

    geweldig dat je uitvoerig alles verteld.geniet er van en denk ook op tijd aan je zelf Alles goed in het voor jouw nu koude Holland ma

  • 24 November 2014 - 06:54

    Juliette En Sanne:

    Hoi Wilma,

    Het blijft toch bijzonder hoe jij alles ervaart in Australie. Het is allemaal zo fijn om te lezen.
    Dikke kus en vergeet niet te blijven genieten...

    Juliette en een knuff van Sanne, Dara en TOm

  • 28 November 2014 - 18:51

    Oeachsi:

    Dag lieve Wilma .
    Na onze mooie retraite even jou een berichtje sturen ,ik heb weer genoten van het vervolg van je reis !
    Prachtig !!!
    Geniet volop Wilma .
    Dikke knuffel van Oeachsi

  • 08 December 2014 - 20:13

    Conny:

    Ha Wilma,
    Je zult al wel weer bijna thuis zijn. We gaan snel afspreken bij de HEMA om je verhalen "live" te horen. Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!!!
    Ben benieuwd naar je tijd in Brisbane. Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wilma

Actief sinds 04 Juni 2008
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 16862

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2014 - 11 December 2014

Australie reis

09 Mei 2013 - 23 Mei 2013

Na 3 jaar terug in Santa Rosa.

22 Januari 2010 - 09 Februari 2010

dominicaanse republiek jan. 2010

02 Juni 2009 - 03 Juli 2009

reis Juni 2009

19 Juni 2008 - 05 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: