Mijn eerste dagje australie - Reisverslag uit Voorschoten, Nederland van wilma saraber - WaarBenJij.nu Mijn eerste dagje australie - Reisverslag uit Voorschoten, Nederland van wilma saraber - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dagje australie

Blijf op de hoogte en volg wilma

31 Oktober 2014 | Nederland, Voorschoten

Lieve familie, vrienden en bekenden,

Tja het is nu 6 uur in de morgen en ik zit op AirPoort in Perth wachten alweer op mijn volgende vlucht naar Geraldton. De lange reis is goed verlopen al was ik Nederland al een boardingpas kwijt heel bijzonder toch wel. Maar oke eerste uitdaging en kon er wel om glimlachen.
In Hongkong besloot ik toch een kamer te nemen om even bij te slapen want in vliegtuig was het niet gelukt. Ik heb daar Sara en don ontmoet aardige meiden en met hun opgetrokken na een heerlijke douche en super voor mij luxe kamer. Bedje lag heerlijk!!! Daarna even internet gegaan en de meiden kwamen en vroegen of ik al had gegeten. Wist ik veel was bij prijs in begrepen dus met z'n drieën heerlijk even iets gegeten. Het tweede vliegtuig was ik moe genoeg. Het leek wel of ik steeds aan het eten was maar ja tussen door slapen is toch wel raar. Uiteindelijk aangekomen in Perth geen extra controle ik lachte vriendelijk en yes ik mocht dit keer door!!!
Heel bijzonder was aankomst in hotel. Irma de vrouw achter de receptie vroeg mijn gegevens in te vullen. Toen ze formulier zag zei ze in het Nederlands. Nee het is niet waar ik heb in voorschoten gewoond tot 1963 echt bizar hoor. Dus over voorschoten gesproken. Tja andere kant van de wereld en dan ontmoet je iemand uit voorschoten als is het jaren geleden.
Leuk begin!!! Veel nog met haar gesproken en dan toch echt om 1 uur naar bedje. Wee luxe kamer kan zelfs thee zetten en koelkastje geweldig!!
Een heerlijke douche en jahoor ik vond de handdoek wat klein maar voor mij oke. Hihihihi was het douche cel matje. Echt iets voor mij!! Mega handdoeken op het bed!
Na een nachtje slapen heb ik besloten de fiets te pakken en heel de dag gefietst. Heerlijk even in beweging na al dat zitten en niks doen!! Een rondje rivier. Van Perth naar fremantel ongeveer 15 km denk ik maar met omrijden en zoeken ook weer terug natuurlijk denk toch wel 45 km gereden te hebben.
De Australiërs zagen me geloof ik voor gek aan. Iedereen die ik sprak zei met de fiets??? Je kan beter de trein nemen. Ik ging op gegeven moment denken dat ik misschien mijn lat te hoog had gelegd en twijfelen aan mezelf. Maar steeds weer te tjecken hoeveel km is het dan? En dan was ik weer gerust en vervolgde mijn dwaal weg maar toch gericht!!! Mooi langs water gereden maar ook stukken op de autoweg of op de stoep omdat veiliger leek. En tip een van australie ga nooit op pad zonder water. Tja was nu toch echt op. Ergens wat gekocht en de toch wel pittige rit verder gegaan!!! Veel mensen gesproken alleen al voor de weg geweldig!!! En toen ik de laatste keer vroeg of ik goed reed was ik een half uurtje lopen er vandaan. Yes dacht ik hup weer op de fiets. En wat ik even door mijn hoofd heb laten gaan op de heenweg dat ik een lekke band zou kunnen krijgen kwam nu uit.
Pssssssssssssssss ja lekke band.
Ik kon alleen maar lachen was er een half uur vandaan dus geen paniek. Om half 7 was ik weer op mijn kamer heerlijk primitief gegeten! Tegenover gestelde van de middag. Ik dacht een theehuisje in te gaan voor broodje was het een heel duur restaurant. Oeps ik met mijn zweet shirt en verwarde haren van de helm en rugzakje. Boeide me niet! Ik zat nog maar net of ik kreeg een servet op mijn schoot. Ik moest van binnen wel lachen hoor. Ik had een mini gerechtje zag er wel goed uit. Dan ook maar echt van genieten!!!
Nu ga ik vliegen dus stop er weer mee. De nacht was kort kon niet slapen dan maar wat berichtjes naar Nederland ook fijn. En jawel toch nog even weg en 10 min voor half 5 wakker precies op tijd. Tot later

  • 01 November 2014 - 11:30

    Oeachsi Van Hagen :

    Dag lieve Wilma wat ben je toch moedig !
    Geweldig spannend allemaal !
    Geniet volop !!!
    Dikke dikke knuffel Oeachsi

  • 01 November 2014 - 19:32

    Sabine Min:

    Hallo Wilma,
    leuk om van je te horen. Lijkt mij wel bijzonder om daar zomaar rond te fietsen. Ben ook benieuwd naar foto's later om te zien hoe het daar is. Maar nu eerst genieten van alles wat op je pad komt.
    lieve groet
    Sabine

  • 02 November 2014 - 15:55

    Miranda:

    Je bent dapper op weg! Ik zie je avontuur voor me...
    liefs, Miranda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wilma

Actief sinds 04 Juni 2008
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 16866

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2014 - 11 December 2014

Australie reis

09 Mei 2013 - 23 Mei 2013

Na 3 jaar terug in Santa Rosa.

22 Januari 2010 - 09 Februari 2010

dominicaanse republiek jan. 2010

02 Juni 2009 - 03 Juli 2009

reis Juni 2009

19 Juni 2008 - 05 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: